top of page

TEASER

Volmaakt monster en Diabolik zijn verleden tijd. Ondertussen schrijf ik vlijtig aan een nieuwe bundel. Die telt inmiddels 30.000 woorden, verspreid over vier verhalen. Sinds vandaag werk ik aan het vijfde verhaal. Het speelt zich af in een deprimerend stukje Antwerpen waar ellende welig tiert (foto: Aglaia Konrad). En het belooft heel bijzonder te worden. Je zult meteen begrijpen waarom als je de eerste alinea leest:

Ik schrijf griezelverhalen. Ik houd ervan om mensen de stuipen op het lijf te jagen, ze te doen walgen van afkeer of te doen huiveren van angst. Dat is wat ik het liefst doe. Bovendien is het zo ongeveer het enige talent dat ik bezit. Mensen vragen me weleens waar ik mijn inspiratie vandaan haal. Ze beschuldigen me er weleens van een zieke geest te hebben. Wees gerust, de meeste van mijn verhalen zijn fictief. Vruchten van mijn verbeelding, zeg maar. Natuurlijk gebruik ik soms autobiografische elementen als kapstok om allerlei gruwelen aan op te hangen. Maar dit verhaal is anders. Dit verhaal is echt gebeurd. Ik zweer het je, geen enkel detail is verzonnen. Het is een verhaal uit mijn kindertijd, een dat me vandaag nog steeds nachtmerries bezorgt. Het werd maar eens tijd om het met jou te delen...


Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page